بارسا فراتر از يک باشگاه


بارسا فراتر از يک باشگاه

وبلاگم در مورد بارسلونا و موارد مرتبط به اون


دیدگاه هواداران بارسا در مورد تیم در ابتدای فصل

 هدف: دبل-  قهرمانی دیگری در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا

این ضرب المثل در مورد بارسا بسیار مصداق دارد که وقتی در اوج هستی باد سخت تر می وزد. بارسلونا امروز در بهترین شرایط خود از بدو تاسیس این تیم در سال 1899 قرار دارد. آنها از قهرمانی خود در لالیگا در برابر یک اَبَر حریف یعنی رئال مادرید دفاع کرده اند و با برد در برابر منچستر در ومبلی عنوان قهرمانی اروپا را به دست آورده اند و داشتن انتظاری کمتر از فصل گذشته از بارسا در این فصل عجیب است. به دست آوردن این دو عنوان باید هدف اصلی بارسا در این فصل باشد و در ضمن نگاهی به جام باشگاه های جهان و کوپا دل ری هم داشته باشد.


نظرات هواداران در مورد مربی


 

خیلی ها می گویند مدیریت تیمی با این همه ستاره کار آسانی است ولی این چنین به نظر نمی رسد.گوآردیولا حتی در زمان بازیگری هم در داخل زمین یک مربی به حساب می آمد و این کار را با هوش بالای خود به نحو احسن انجام می داد. او درک بالایی از بازی دارد و این درک تاکتیکی در نحوه ارنج تیم بسیار مشهود است وقتی از مسی به عنوان مهاجم کاذب استفاده کرد و یا سرخیو بوسکتس را در دفاع میانی قرار داد. او چنان تیم را ترغیب می کند که آنها انگیزه به دست آورن هر عنوانی را درون خود بیابند. او یک الگوی عالی برای بازیکنانش به حساب می آید مخصوصا برای جوان ترها. او بسیار متواضع است، برای حریف احترام قائل می شود و هرگز خود را در متن اخبار قرار نمی دهد. او این نکته را به بازیکنانش تاکید می کند که علی رغمی که آنها بهترین تیم دنیا هستند، ولی هنوز باید پیشرفت کنند.



مهره کلیدی ما در این فصل


 

 

چه کسی جز لیونل مسی؟  در حالیکه تیم شما پر از بازیکنان تکنیکی و خلاق است ولی نمی توان نقش متفاوت‌ترین فوروارد این روزهای دنیا را نادیده گرفت او که هم گل می زند هم برای هم تیمیهایش موقعیت می‌سازد و هم با دریبلهای زیبایش دفاع حریف را به هم میریزد. به نظر می رسد در این فصل او قدرت بدنی خود را ارتقا داده است و روی ضربات آزاد خود بیشتر کار کرده است. نقش او در گلزنی و موقعیت سازی باید درست مانند فصلهای گذشته باشد و او این کار را به طور قطع انجام خواهد داد.



بازیکنان جوانی که باید بازی آنها را دید


لا ماسیا در این فصل مارتین مونتویا(دفاع راست)، مارک بارترا(دفاع وسط)، آندرو فونتاس(دفاع وسط)، سرخیو روبرتو(هافبک هجومی) و ایزاک کوانکا(فوروارد) را به تیم عرضه کرده است که آنها در حال حاضر برای بارسلونای B بازی می کنند تمامی آنها در این فصل موقعیت بازی به دست خواهند آورد. در ضمن تمامی چشمها به جواهری قیمتی و نوظهور به نام تیاگو آلکانتارا دوخته شده است کسی که از 14 سالگی در بارسا بوده و به قهرمانی اسپانیا در رقابتهای زیر 21 سال اروپا کمک شایانی کرده است. او که در این فصل فرصت بیشتری برای بازی پیدا خواهد کرد باید روی حفظ توپ خود بیشتر کار کند البته او در کنار بهترین هافبکهای جهان فرصت خوبی برای کسب تجربه دارد.



بازیکنی که باید به ما کمک کند


بازگشت سسک فابرگاس به بارسلونا یکی از بحث برانگیزترین نقل و انتقالات اخیر بوده است. او حالا به خانه بازگشته است و باید نقشی کلیدی در تیم داشته باشد. او درک متقابل خوبی از هم تیمیهای خود دارد. او باید در نقش یک هافبک میانی به خوبی ظاهر شود. او بازیکن باهوشی است که سیستم را به خوبی درک می کند و در هنگام حمله به مهاجمان اضافه می شود و از شم گلزنی خود به خوبی استفاده می کند. همکاری داوید ویا و الکسیس سانچز هم می تواند بسیار به تیم کمک کند.

پاشنه آشیل تیم


 

ورود به فصل با فقط 3 مدافع وسط حرفه ای(پویول، پیکه و آبیدال) می تواند خطر بزرگی برای تیم باشد. شاید ماسچرانو در این پست به درد بخور باشد ولی در این صورت در پست هافبک دفاعی کمبود خواهیم داشت. قابلیت سیدو کیتا برای بازی در پست هافبک دفاعی که قبلا هم بازی کرده می تواند تعادلی را در این زمینه ایجاد کند. در ضمن امکان استفاده از سرخیو بوسکتس و آندره فونتاس هم در پست دفاع میانی وجود دارد. اگر بارسا یک مدافع مستحکم به خدمت می گرفت می توانست خبر خوبی برای هواداران باشد. به هر حال با نقشه پر ریسک اما پر بازده پپ در استفاده از بازیکنان آکادمی در خط دفاعی باید ببینیم چه پیش خواهد آمد.



دیداری که منتظرش هستیم


 

بی شک ما مشتاق دیدن بازی با حریف دیرینه خود یعنی رئال مادرید هستیم. اتفاقی که فصل گذشته چهار بار ظرف چند هفته افتاد، هم برای بازیکنان سنگین بود و هم برای هواداران. رقابت این دو تیم در فصل گذشته به نظر می رسد در این فصل هم ادامه پیدا خواهد کرد. اما تکل خشن مارسلو در لحظات پایانی دیدار سوپرکاپ بر روی سسک اندکی شیرینی بازی این دو تیم را تلخ کرد. امیدواریم تنش این بازی در این فصل با درایت بیشتری از سوی دو تیم مدیریت شود علاوه بر ال کلاسیکو ما منتظر بازی با منچستر یونایتد و سیتی هم خواهیم بود.


 

سخت ترین حریف


 

قطعا رئال دشوارترین حریف ما خواهد بود که این فصل تیمی بهتر و هماهنگ تر را روانه مسابقات کرده است. آنها در این فصل خریدهای بزرگی انجام داده اند. در ضمن ویارئال هم حریف سرسختی است که در هفته اول با آنها بازی کردیم. آنها نیلمار و روسی را حفظ کرده اند. والنسیا و سویا هم همیشه خطرناک بوده اند مالاگا هم با مربیگری مانوئل پیگرینی و خریدهای جدیدش تیم خوبی به نظر میرسد.

در اروپا منچستر یونایتد و چلسی و بایرن مونیخ تیمهای قوی به نظر می رسند. میلان هم که در دور گروهی باشکاههای اروپا با ما همگروه شده حریف قدری خواهد بود. بوروسیا دورتموند هم با بازیکنان توانا و با هوش خود تیمی قابل احترام ساخته است.



مردی که ما دوست داریم از او متنفر باشیم


او ژوزه مورینیو خواهد بود. صحبتهای او در فصل قبل در مورد توطئه بر علیه او از طرف بارسا یوفا و یونیسف خنده دار بود ولی رفتار او در بازی سوپر کاپ شرم آور بود. این رفتار از مربی تیم موفقی چون رئال مادرید بعید بود. به نظر می رسد این کارهای او به بارسا انگیزه بیشتری می دهد. شاید الان موقع یک 5-0 دیگر باشد.

 



بهترین ترکیب یازده نفره


 

دروازه بان

ویکتور والدس


مدافع راست
مدافع مرکزی
مدافع مرکزی
مدافع چپ

دانی آلوس
 

کارلس پویول
 

جرارد پیکه
 

اریک ابیدال
 

خط میانی
خط میانی
خط میانی

ژاوی
 

سرخیو بوسکتس
 

آندرس اینیستا
 

فوروارد راست
بازیکن 9 کاذب
فوروارد چپ

پدرو
 

لیونل مسی
 

داوید ویا
 

 

آدریانو، سسک و سانچس اولین گزینه های تعویض خواهند بود.



قضاوت ما


 

در حالی که این فصل سخت ترین فصل در دوران مربیگری گواردیولا است آنها برای به دست آوردن یک شش گانه دیگر سعی خواهند کرد. چیزی که در فصل قبل تیم را اذیت می کرد نیمکت متزلزل تیم بود ولی این فصل نیمکت تیم هم تقویت شده است. ماندن در اوج بسیار سخت تر از رسیدن به اوج است و این مشکلترین ماموریت بارسا در این فصل است.

 به هرحال چرخش هوشمندانه در تیم، استعداد بالای بازیکنان، توانایی تقویت از سوی بارسلونای B و حضور بازیکنان جدید این امکان را ایجاد خواهد کرد که بارسلونا در هر تورنمنتی که شرکت کند مدعی باشد. چهار الکلاسیکوی فصل قبل نشان داد که بارسا تیمی است که عاشق رقابت است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: mj | تاريخ: سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:دیدگاه هواداران بارسا در مورد تیم در ابتدای فصل, | موضوع: <-PostCategory-> |